torsdag 1 december 2011

Filmstaden Söder, Stockholm, Sverige

2007 bytte Bio Palatset på Södermalm ägare från Sandrews till SF Bio. Efter en del renoveringar bytte biografen namn till Filmstaden Söder, detta var i samband med att, vad som nu kallas, Gamla Filmstaden Söder stängde. Filmstaden Söder ligger placerad under Söderhallarna med åtkommst främst från Medborgarplatsen.
Filmstaden Söders entré från Söderhallarna
Biografen har fler salonger än vad Gamla Filmstaden Söder hade, den har tio stycken salonger. Ingången till salong 1-7 ligger bredvid kassorna, medan ingångarna till 8, 9 och 10 ligger intill trappan ned från Söderhallarna.
Filmstaden Söders foajé och butik
När jag kom till Söder så bad jag att få prata med den skiftledare (dvs den personen som är lite av en dagschef) som jobbade idag. Anders kom ut och jag bad om att få fotografera deras första salong, vilket han lät rätt exalterad över, han tyckte att det var en rolig idé och visade vägen in. Vi pratade lite, jag tog några bilder, vi pratade lite mer och sen skiljdes vi åt. Jag fick senare ta bild på biografens foajé och dörren in till foajén.
Filmstaden Söders salong 1 framifrån
Filmstaden Söders största salong, dvs salong 1, var en av de första salongerna salongerna att kunna spela upp THX, dvs riktigt bra ljud. Salongen är nästan 3,5 gånger så stor som biografens näst största salonger, den har plats för 270 personer.
Filmstaden Söders salong 1 bakifrån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar