lördag 5 november 2011

#32 Saw (2004)

Två  män vaknar upp i ett smutsigt gammalt badrum med ett lik som skiljer dem åt. Seriemördaren som låst in männen i badrummet, som fått namnet Jigsaw, har satt upp en lista regler som man måste följa för att klara sig ur denna lek om liv och död levande.

Den enda bra filmen ur serien Saw, jag har iofs bara sett Saw II (2005) också, men att döma av den och vad jag hört om de efterföljande så blir de bara äckligare och mer groteska fällor man ska klara sig ur allt eftersom serien fortlöper.
     Jag blev positivt överraskad av att se så många ansikten jag känner igen: Danny Glover, Cary Elwes, Dina Meyer och Monica Potter, bara för att nämna några. Alla gjorde de bra ifrån sig. De flesta scener gjorde de helt klart trovärdiga, de scener som inte var lika trovärdiga var dessutom inte ens skådespelarnas fel, utan mer de som jobbar bakom kameran...

Till sist något jag tänkt på angående alla olika posters och omslag som finns för den här filmen så förstår jag inte varför det finns en avsågad hand och en fot. Det är ju aldrig en enda hand som sågas av i hela filmen.

Jag ger "Saw" betyget 6 / 10
Speltid: 1 tim 43 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar