måndag 21 november 2011

Park 70 år

Idag 21 november fyller biografen, tidigare teaterna, Park 70 år. Teaterna invigdes först 21 november 1941.

"Mikael Engqvist 
Är välkommen/välkomna att fira 70 års dagen för vår härliga Park biograf.
Måndagen den 21 november

Vi bjuder på två förhandsvisningar, levande musik, förfriskningar samt
tilltugg i foajén - det blir en hel kväll för dig/er på Parks VIP balkong."

Framsidan på inbjudan
 Besökarna skulle enligt schemat börja släppas in 17.30, men pga. lite tekniska problem med den strålkastaren som stod på röda mattan så dröjde det ca 10 minuter innan vi fick börja komma in.
Själva inbjudan
Eftersom jag blivit inbjuden till den här galan, och inte köpt mitt besök, så blev jag insläppt i VIP-entré istället (vilken var den öppna dörren till höger om den för alla "vanliga"). När jag gått upp för trappan till övervåningen och balkongen så möttes jag av två uppställda bord, fulla med ciderglas (det var alkoholfri cider, de hade tänkt till) och ost-/vindruvskex. När jag kom ut på balkongen var alla stolar här uppe dukade med popcorn, en bonaqua/Coca cola och en påse Gott och blandat.

När klockan nästan var 18.30 kom en kille ur personalen upp på scenen och berättade bl a att det var Björn Hedvall som ritat biografen när den skulle byggas. När personalen pratat klart släckte de ner i salongen och första filmen började, det var Simon & ekarna som visades först.

Strax innan 20.30 slutade första filmen och vi i publiken fick oss en 30 minuters bensträckare, toarast och kioskpaus. Under detta brott fick vi även komma och fylla på med dricka och godis. Klockan 21.00 började nästa film, det blev Hysteria.
Insidan på inbjudan
Det enda jag inte förstod med den här kvällen var; var tusan fanns det där live bandet/musiken som det stod om i både inbjudan för oss viktiga och på affischen som satt utanför biografen. Inte för att det spelade mig någon roll, men ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar