söndag 6 november 2011

#33 Red: Werewolf Hunter (2010)

Virginia tar med sin fästman för att träffa hennes familj, men vad han inte vet om är att hennes familj är ättlingar till Lilla rödluvan och att deras kall är att bekämpa varulvar.

Eftersom filmen är gjord för TV, och efter utseendet så kan man misstänka att den är gjord på en ganska liten budget. Men trots detta så är skådespelet bra får i princip alla skådespelare, möjligen att det inte är lika bra gjort från någon statist, men vad kan man vänta sig egentligen. Kulissen ser även den bra ut, de är för det mesta inspelad i och runt ett stort hus i skogen eller i en övergiven småstad, detta drar ju säkerligen ner på kostnaderna samtidigt som det ser bra ut. Animationerna ser förvånansvärt bra ut för att vara lågbudget, möjligen att lite blodsplatter ser väldigt efterpålagt ut, men i stort tycker jag att det ser bra ut.
     Det är tre ansikten jag kände igen i filmen; Felicia Day (från bl.a. The Guild (2007) och Dr. Horrible's sing-along-blog (2008), och anledningen till att jag såg filmen från första början), Kavan Smith (från främst Stargate SG-1 (1997) och även Sanctuary (2008)) och till sist Stephen McHattie (har haft mindre biroller lite här och var). Och alla gjorde de som sagt bra prestationer ifrån sig.
     På IMDb klassificeras den som ren skräck, jag skulle dock snarare klassa den som med fantasy. Men rekomenderas om man inte har något emot lågbudget.

Jag ger "Red: Werewolf Hunter" betyget 7 / 10
Speltid: 1 tim 28 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar