måndag 12 november 2012

#36 The Twilight Saga: New Moon (2009) [3]

Edward inser att det är för farligt för Bella att vara tillsammans med honom efter en incident på hennes födelsedag, så Bella söker sig till Jacobs sällskap efter några långa månaders depression.

Den andra delen av 5. En värdig uppföljare till den första filmen, och även den här helt underbar i mitt tycke.
     Det är lite roligt hur regissören valt att porträttera "varulvarna" när de är i mänsklig form; alla ganska långa med rätt stora vältränade kroppar. Första gången Jacob visar upp sin kropp är efter en mindre olycka då Bella slagit i huvudet, han tar då av sig sin tröja, och just detta misstänker jag kan vara lite av en present till den största beundrarskaran, tjejerna.k De har även lyckats bra med visningen av vargarna, att de är långa som en människa i mankhöjd, och ser mest ut som enorma vargar i olika nyanser. De ser lite ut som jag föreställt mig att dire wolves i främst Dungeons and Dragons ser ut.

Jag ger "New Moon" betyget 9 / 10
Speltid: 2 tim 10 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar