måndag 12 november 2012

#37 The Twilight Saga: Eclipse (2010) [3]

Det har skett otroligt många mord och försvinnanden i Seattle på sistone, det visar sig vara en armé av "newborns" som är i skapandet. Nu har Cullen-familjen och vargflocken inget annat val än att arbeta tillsammans för att motstå den annalkande stormen...

Något jag inte helt förstår är hur Victoria kan lyckas gömma sig bakom armén, så att Alice inte kan se hennes beslut. Jag menar, borde inte Victoria ha bestämt sig för att skapa Riley för att skapa armén? Och isf borde väl ändå Alice kunna se det med tanke på att hon skapat planen och satt den i rörelse?
     I övrigt tycker jag att filmen ser bra ut, kul att äntligen få se lite motvilligt sammarbete rovdjur emellan. Den här filmen hade mer typ punch-lines än de tidigare, vilket gjorde att biosalongen fylldes med mer skratt än för Twilight (2008) och The Twilight Saga: New Moon (2009).

Jag ger "Eclipse" betyget 9 / 10
Speltid: 2 tim 4 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar